Sport Podologie

Sportgerelateerde klachten worden door de sportpodoloog behandeld of voorkomen. Maar de sportpodologie kijkt ook naar sportschoeisel en maakt loopanalyses.

Werkwijze sportpodoloog

De anamnese, het onderzoek en de functietesten bij de sportpodologie zijn is grote lijnen gelijk aan het onderzoek van de gewone podologie. De sportpodoloog heeft echter meer specifieke kennis van sportblessures en werkt veelal samen met een sportfysiotherapeut. Daarnaast geeft ook hij ook advies om met name overbelastingsklachten te verminderen of te vermijden.

Ook mag van de sportpodoloog verwacht worden dat hij relevante en up-to-date kennis heeft van sportschoenen en van trends en ontwikkelingen op sportgebied.

Marco-Paul Breijer is naast podoloog voor het dagelijks leven (ADL), als extra specialiteit de sport podologie.

U kunt zonder verwijzing van de huisarts een afspraak maken voor een sportpodologisch consult. Veel zorgverzekeraars vergoeden een podologisch consult of inlays vanuit de aanvullende verzekering.

Hielpijn bij uw  sportende kind

De ziekte van Sever of apofysitis calcanei is de meest voorkomende oorzaak van hielpijn bij kinderen. De pijn wordt gevoeld aan de achterkant en onderkant van de hiel bij het lopen. Ook bij aanraking doet het pijn. Bijna altijd komt de zogenaamde startpijn voor vlak na het opstaan in de ochtend. Vaak wordt er tijdens het sporten minder pijn ervaren maar wel na het sporten. Het kan zowel bij één als bij twee voeten voorkomen. Sever komt vooral voor bij sportende kinderen tussen de acht en dertien jaar en met name bij sporten op een harde ondergrond: hockey en voetbal op kunstgras, tennis op hardcourt en diverse zaalsporten.
Sever is goed te behandelen dus maak een afspraak voor uw kind.

Register Podoloog

Contactinformatie